Sunday, January 23, 2011

BAI2x............MALAYSIA!!!!!

ni la fligth aku nanti...cuak beb!!!!!

 
 Malam ini tepat jam 8.15 mlm,23 Januari...aku akan mencipta sejarah dalam hidup aku ini.Buat pertama kalinya aku akan naik flight gi luar negara, kuwait.akak aku sponsor smuanye,best betul!!!!die memang duk sane, tu lame sikit pegi smpi 7 mac.......sungguh x caye!!!!mungkin ini rezeki aku ........Tapi apepun aku kekadang berat hati plak nak gi x tahula kenape.....Xde la excited sngt.....tapi dpt pegi freee2x sape x nak kan????okla aku nak mintak maaf la kat kwn2x klu ade buat salah ngan korang,doakan ana selamat sampai k.....ni ana sediakan sedikit doa buat panduan.......ye la musafir ni jugak kan ibadah...klu niat die beribadahla...dan hukumnyekan sunat klu untuk merapatkan hubungan silaturrahim.......

فِيْ حِفْظِ اللهِ ، وَفِيْ كَنَفِهِ ، وَزَوَّدَكَ اللهُ التَّقْوَى ، وَغَفَرَ ذَنْبَكَ ، وَوَجَّهَكَ فِيْ الْخَيْرِ حَيْثُ تَوَجَّهْتَ


Maksudnya : “Dalam penjagaan Allah, dan perhatianNya, muga Allah memberikan kepadamu ketaqwaan dan diampuni dosa-dosamu , dan muga Allah menunjukkan kepadamu arah kebaikan dimana sahaja engkau berada.

Petua beramal ;
Apabila seseorang itu memberitahu tentang perjalanannya, maka mohonlah kepada Allah untuknya seperti yang terdapat dalam doa ini.Ini selaras dengan amalan Nabi yang mendoakan untuk sesiapa sahaja yang memaklumkan kepada Nabi tentang permusafirannya. ( Riwayat Ibnus Sunni dalam Amal al-Yaum wa al-Lailah no 502, al-Khara`itiy dalam Makarim al-Akhlak no 762 )

0 comments:

Post a Comment