Tuesday, February 8, 2011

Cahaya Makrifah

       Hari ini cuaca agak sayu.Ini kali kedua deraian hujan membasahi bumi Kuwait..Memang kat sini jarang hujan klu hujan hujan pun bole dikira dengan jari.X macam kat Malaysia sekarang, hujan turun dengan lebat sehingga ada beberapa negeri banjir.Sebenarnya aku x perasan pun hari hujan,tengok2x aku kuar dari umah tengok jalan basah...pas 2 aku sampai lewat sikit kat masjid waktu 2 solat maghrib rakaat last...aku pun ikut je la .slps solat maghrib tiba2x..........

aku dengar muazin dia komat sekali lagi...aku naik terkejut...dengan jahilnya aku ikut je imam 2 tanpa aku tahu solat ape yg diorang buat..mula2x aku ingt diorang solat syukur sbb hujan..tapi tengok2x dah empat rakaat...
   Selepas solat 2,perasaan aku jdi serba salah dan membuak-buak ingin tahu...nak tanye diorang kat masjid,diorang bole paham ke bahasa aku,aku bukan power sngt pun b.arab...mase nak kluar masjid nasib baik aku jumpe dengan beberapa orang malaysia....pas 2 aku tanyela seorang abang 2,namanye abg yunus

"abang tadi diorang solat ape" "ooo x tau er,klu hujan diorang akan buat jamak solat maghrib dengan isyak"..la bru la aku tahu yg tadi tu solat isyak...sbb kat Malaysia hujan 2 biase je..jadi x de la buat cam2

ps;klu anda ragu-ragu tentang agama janganlah segan2x untuk bertanya...nanti anda akan sesat...sekarang barula aku tahu....

0 comments:

Post a Comment